El grup BISi-Bonds té la seva seu a Barcelona i treballa en un àmbit definit de forma àmplia com a Metodologia Sintètica. L’activitat del grup es centra en la síntesi orgànica, en la qual prenen una especial rellevància els elements del bloc principal i la catàlisi metàl·lica. El nostre treball té un important element mecanístic, on els esforços sintètics es complementen amb estudis espectroscòpics i computacionals mitjançant DFT.
El grup posseeix una àmplia experiència en química d’halògens hipervalents, que ens ha permès descobrir noves reaccions i dissenyar i preparar noves arquitectures moleculars. De forma paral·lela, el nostre interès per la reactivitat dels elements del bloc principal s’estén a les molècules que contenen bor i silici, amb treballs recents orientats a reimaginar estructures orgàniques mitjançant isosterisme bor-nitrogen (BN), tant en materials 2D (π-estesos), rellevants en optoelectrònica orgànica, com en estructures moleculars 3D.
El grup BISi-Bonds desenvolupa la seva tasca a través de dos laboratoris: un a l’IQAC-CSIC, coordinat pel Dr. Alexandr Shafir, i un altre a l’Institut Químic de Sarrià (IQS-URL), dirigit per la Dra. Ana B. Cuenca.