Daniel Carbajo López

Personal tècnic

IQAC

Departament

Química Biològica

Grup de recerca

Química Supramolecular (SUPRAM)

Contacte

Correu electrònic

daniel.carbajo@iqac.csic.es

Extensió

437708

Perfils

ORCID

0000-0002-1407-0267

LinkedIn

Daniel Carbajo López

Daniel Carbajo López

Personal tècnic

Investigador postdoctoral amb interès en la recerca en què els conceptes i les eines de la química i la biologia interactuen de manera sinèrgica per a l’obtenció de nous descobriments i tecnologies. La meva trajectòria científica ha seguit un recorregut multidisciplinari que va començar amb un doctorat en Química per la Universitat de Barcelona, basat en l’estudi de pèptids amb propietats d’alliberament de fàrmacs.

Posteriorment em vaig incorporar a l’Institute for Research in Biomedicine (IRB Barcelona), on vaig treballar en el desenvolupament de rutes sintètiques industrials per a l’escalabilitat de molècules biològiques d’alt valor afegit.

Més endavant vaig iniciar una etapa com a investigador postdoctoral a l’Institut Européen de Chimie et Biologie, treballant en el camp dels foldàmers i la química supramolecular, generant mimètics de l’ADN basats en esquelets pseudopèptídics.

Amb l’objectiu d’aprofundir en la Química Biològica, em vaig incorporar a la University of Dundee, on el meu projecte principal va consistir en el desenvolupament d’un mètode per determinar l’activitat d’enzims desubiquitinants mitjançant MALDI-TOF.

Des de 2017 treballo al grup de Química Supramolecular de l’IQAC-CSIC. Allà m’he centrat principalment en l’aplicació de la Química Combinatòria Dinàmica per a la identificació de lligands d’interès biològic en estructures complexes, sent pioner en el seu ús tant en glicosaminoglicans com en la matriu extracel·lular de cèl·lules vives.