La Dra. Mónica Martínez va obtenir el grau en Química (2015) i el màster en Descobriment de Fàrmacs (2016) a la Universitat d’Alcalá. Durant la seva formació predoctoral, es va incorporar al grup de Processament Làser de l’Institut d’Òptica del CSIC, on va contribuir a la síntesi i caracterització de nanomaterials mitjançant ablació làser polsada en líquids.
El 2022 va obtenir el doctorat en Química Orgànica per la Universitat Complutense de Madrid. La seva recerca doctoral es va centrar en tècniques avançades de Ressonància Magnètica Nuclear i les seves aplicacions en l’estudi de les interaccions proteïna-carbohidrat, amb implicacions importants en càncer i malaltia d’Alzheimer. Impulsada per la seva passió per ampliar el coneixement científic i contribuir a la recerca de malalties humanes, va continuar la seva carrera científica.
Així, el 2023 es va incorporar al Grup de Química Supramolecular de l’IQAC-CSIC, on treballa en el disseny i la síntesi de nanomaterials supramoleculars amb aplicacions prometedores en l’alliberament de fàrmacs. Com a part de la seva recerca, està adquirint experiència en fibres supramoleculars i nanopartícules polimèriques. El seu treball també implica l’aplicació de tècniques de microscòpia estàndard i de superresolució, essencials per a l’avaluació i caracterització d’aquests nanomaterials potencials.